Megtörtént! Ott voltam az erdőben, bujdostam, ziháltam, elestem, átkot szórtam, sírtam, örültem, megijedtem, majdnem meghaltam, de megmenekültem... Megmentettek, és meghaltak mellettem…

 

Magukra maradtak: Harry, Ron és Hermione, tanáraik és legfőképpen Dumbledore segítsége nélkül vág neki a nagy feladatnak. Voldemort halhatatlansága titkának nyomába erednek, fel akarják kutatni és meg akarják semmisíteni a rejtélyes horcruxokat.
A sötét erő nem kíméli őket, de az egész varázsvilágot sem. Bekövetkezik a legrosszabb, kitör a háború, a halálfalók Roxfortot és a Mágiaügyi Minisztériumot is az uralmuk alá hajtják. Bármerre járnak, a borzalom követi őket. És mindenütt Harry Pottert keresik, hogy a Nagyúr elé vigyék a fiút... élve. Ez történt a Harry Potter és a Halál ereklyéi első részében.

Bűbáj, varázs, gyűlölet, szenvedély, indulat, düh, halál, küzdelem. Az eddig megjelent Harry Potter filmek szinte mindegyikénél hiányoztak ezek. Eddig azt éreztem, hogy „már megint összecsapták, hogy ne kelljen annyit ülnöm!” Pedig ülnék, ha jó lenne a film, ha magával ragadna, ha elvarázsolna, ha ott lennék köztük, ha én is bosszút akarnék állni Voldemorton.

Ez a film, AZ a film, amit a könyvön felnövő generáció várt. Részletes, remekül kidolgozott jelenetek vannak benne és magával ragad. Humoros, elgondolkodtató és mámorító egyben. A mulatságos jelenetek ott vannak, ahol lenniük kell, sírunk, aztán nevetünk.

A film üzenete is átjön, sokkal keményebb, durvább és mellbevágóbb utalásokat tesznek, mint az eddigi részekben valaha, természetesen ez annak is köszönhető, hogy mostanra forrja ki magát a történet. A színészek alakításán nincs mit ragozni, mindenki megérett a feladatra, hogy igazi varázsló és boszorkány legyen. Daniel Radcliffe ugyan vehetett volna pár táncleckét, de még így is elment a botladozás.

A zenét Alexandre Desplatnak köszönhetjük, aki többek között az Alkonyat – Újhold zenéjét is szerezte. Ebben a filmben még itt sem volt hiba, ha kellett felemelt, ha kellett féltem, ha kellett pontot tett az i-re. David Yates rendező legalább annyira szerette ezt a történetet, mint az olvasók. Úgy vitte vászonra, ahogy eddig még senkinek sem sikerült. Minden részlet, minden apró szál benne van a történetben, minden, ami Harry Potter.

 

Pósa Lilla

Címkék: pósa lilla

A bejegyzés trackback címe:

https://kosmarket.blog.hu/api/trackback/id/tr882711673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása